6.put sudjelovanje naših učenika na DRŽAVNOJ SMOTRI LIDRANO!
Autor: Administrator , 11. 4. 2014.
Radijsku emisiju Tko čita, (ne) skita snimili su učenici Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina, Ana Ćuća, 4. ZP, Toni Barun, 4. ZP i mentorica Nina Selman Hrvatić, prof. kako bi, u suradnji s Gradskom knjižnicom Velika Gorica, obilježili projekt Europska godina čitanja te njome sudjelovali na natjecanju LiDraNo 2014.
Dana, 23.04.2014. u 16.30. sati emisija će biti emitirana na City-Radiju Velika Gorica!
Emisija je obuhvatila široku populaciju u društvenom i obrazovnom smislu, kao i s obzirom na dob i spol propitujući stanje u društvu na temu aktualnosti čitanja pa je u nju uključena i anketa i razgovor i debata i osvrt na stečena školska znanja, kao i posjećenost sajmova knjiga, ali i poznavanje izreka vezanih uz knjige kao i potrebu čovjeka za užitkom čitanja.
Sav materijal prikupili su učenici uz prethodno sastavljen sinopsis uz pomoć mentorice te učinili temu:
1. zanimljivom
2. poučnom
3. poticajnom za čitanje i razmišljanje
4. aktualnom
5. aktivnom u rušenju stereotipa kako ljudi ne čitaju
Emisija je udovoljila zadanim kriterijima AZOO-a za to poručje stvaralaštva i tako proslijeđena na općisku, zatim županijsku i na kraju na državnu razinu.
Radijska emisija koja se predlaže za državnu smotru LiDraNo mora biti:
1. napravljena po svim odrednicama radijskoga izraza
2. tematski primjerena interesima učenika
3. zaokružena cjelina koja može sadržavati priloge jednoga ili više mladih autora
4. snimljene u skladu s tehničkim mogućnostima škole i družine
5. napravljena tehnički čisto, s fonijskom jasnoćom i u granicama mogućnosti učenika i tehničkih pomagala koja postoje u školi te bez korištenja profesionalne radijske tehnike izvan škole
6.emisija treba imati špicu, odnosno početnu najavu emisije te završnu odjavu – najava sadrži ime škole i radijske družine – ako postoji, naziv emisije i naznaku teme ( ne nužno i tim redoslijedom), a u odjavnoj špici treba reći što smo slušali, tko je emisiju realizirao i pod čijim mentorstvom (također, ne nužno tim redoslijedom).
Radijska emisija smije trajati najviše deset (10) minuta.
Državna smotra LiDraNo 2014. odvijala se u Primoštenu od 25. do 27. ožujka 2014.
Osvrt državnog povjerenstva na radijske emisije predložene za državnu smotru LiDraNo 2014.
„I ove je godine pokazan široki odabir tema i načina njihove radijske prezentacije. Izbor radova nije eliminacijski već je selekcijski, što znači – od ukupne godišnje produkcije se ne izbacuje, već odabire. Iz ukupnog godišnjeg broja emisija, kao što je rečeno one pozvane na državnu smotru reprezentativan su uzorak. LiDraNo je smotra radova, a ne natjecanje, što znači da ne postoji rangiranje radova koji dolaze na državnu razinu.“
Od tristotinjak srednjih škola u RH, samo 5 je škola ispunilo zadane kriterije,
a među njima je Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina ŠESTI put kao jedina u RH.
U nastavku možete pročitati tekst Ane Ćuće učenice 4. ZP razreda sudionice državne smotre LiDraNo 2014.
Iako naša škola Zrakoplovna tehnička, već u samome nazivu naglašava da je tehničkog karaktera, to ne sprejčava profesoricu hrvatskog jezika da, zahvljujući znanju i iskustvu koje posjeduje, potiče nas učenike na pokušaj vlastite realizacije i na umjetničkom planu. Tako je, pod njenim vodstvom naša Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina, već šest put radijskim emisijama sudjelovala na Državnoj smotri literarnog, novinarskog i dramskog stvaralaštva - LiDraNa.
Moglo bi se i reći da posjedujemo tajnu formulu za ovakav izniman uspjeh koji se ponavlja iz godine u godinu. Ove godine sudjelovali smo s radijskom emisijom ''Tko čita (ne) skita'' kroz koju smo u suradnji s Gradskom knjižnicom Velika Gorica, održali debatu na temu lektire pod vodstvom ravnateljice knjižnice, gospođe Katje Matković Mikulčić i knjižničarke Ivane Grubačević.
Snimanje emisije nastavili smo radom na terenu i u vrtiću dobili potpunu sliku koliko koje generacije čitaju. Naš drugačiji pristup čitanju je prepoznat još i na županijskoj razini, a na državnoj smotri dobili smo dodatnu potvrdu kako za rad nas učenika, tako i za rad profesorice. Kao nagradu za naš trud i rad dobili smo tri dana druženja, ali u učenja u prekrasnom Primoštenu.
Odlazak u Primošten za nas učenike bio je susret s mladim perspektivnim ljudima iz cijele RH, koji imaju već formirane afinitete ka glumi, pisanju, novinarstvu , a toliko kreativnosti na jednome mjestu može samo iznjedriti pozitivne uspomene.
Povjerenstvo za radijske emisije činili su : gospođa Adriana Tomašić-glavna urednica dubrovačkog radija, gospođa Lada Martinac Kralj-urednica dramskog programa HRT-a i gospodin Srđan Nogić- vrstan tonski montažer na HRT-u.
Na okruglom stolu bilo je ukupno pet emisija raznovrsnih tema. Ono što je i sam cilj državne smotre je da na jednom mjestu okupi stvaratelje radijskih emisija koji su imali drugačiji pristup i raznovrsne teme te time da i mi sami naučimo ponešto jedni od drugih, a i da naučimo na međusobnim propustima.
Učenici ostalih škola upoznali su nas s položajem ženskih sudaca u nogometu, s položajem djece s posebnim potrebama u Požegi, suočeni smo s učestalom pojavom samoubojstava, ali i naučili smo ponešto o prošlosti istarskih plesova. Sada samo probajte zamisliti koliki smo opseg informacija dobili iz svake emisije te koliko je truda uloženo da se najvažnije informacije uokvire unutar deset zadanih minuta trajanja svake emisije.
Članovi povjerenstva dali su nam odlične savjete i pred nas postavili sliku života koju novinarstvo iziskuje. Unutar tih nekoliko sati više nismo bili učenici srednjih škola, gimnazijalci, zrakoplovci , tehničari, već novinari. Novinari koji su uložili nekoliko mjeseci rada i truda i koji čekaju premijeru svog rada. Novinari koji još ne spoznaju granice jer su željni učiti, raditi i upiti svaku rečenu kritiku i savjet.
U tom trenu, u toj prostoriji, rad nas učenika i naših mentora je bio priznat, priznat sa strane najiskusnijih ljudi koji se bave novinarstvom u Hrvatskoj. Našoj emisiji upućeni su pozitivni komentari, a profesorica je pohvaljena za montažu same emsije u čemu je ona odigrala ključnu ulogu.
Mogli bismo reći da je ovogodišnji LiDraNo 2014. napisao novu povijest. Inače je praksa LiDraNa da se od emisija izabere jedna koja će se pustiti na zatvaranju smotre, ali ove godine u suradnji s povjerenstvom napravili smo svi zajedno posebnu emisiju koja je bila prikaz unutarnjeg svijeta stvaranja radijskih emisija. Kroz nju smo dali presjek tematika svih emisija te time omogućili i ostalim suučesnicima LiDraNa iz preostalih kategorija da uđu u naš svijet.
Radeći emisiju Srđan Nogić nas je naučio dodatnim posebnostima kako se obavlja montaža, koliko je bitno biti odlučan i spreman vizualizirati kakav gotov proizvod želimo ponuditi. Suočeni smo i s iskustvom nervoze, kada imamo rok kojeg treba zadovoljiti, a nama vremena nikada dosta, kao ni spužvi vode jer želimo naučiti, sve zapamtiti, a emsija treba biti gotova. Četiri sata rada su se u potpunosti isplatila, jer ništa nam ne može nadomjestiti sve savjete koje smo dobili, ali ni trenutak sreće i ponosa kada smo izašli na pozornicu nakon puštanja emisije.
One ovacije koje smo dobili bit će trajno zapamćene !
Pomalo bi bilo nezahvalno kada bih isticala koji dio LiDraNa mi je bio najdraži. To su bila tri dana osobnog i intelektualnog rasta, dobivanje potvrde da se želim i dalje baviti novinarstvom, ali i tri dana unutar kojih sam upoznala mnoge divne ljude s kojima sam krenula graditi divna prijateljstva.
Ovim putem htjela bih i zahvaliti našoj mentorici, profesorici Nini Selman Hrvatić na trudu i radu, ali prvenstveno na povjerenju i vjeri u nas i naše sposobnosti, jer upravo ona nam je pokazala da nama zrakoplovcima, kada dobimo još malo vjetra u leđa, niti nebo nije granica.
Ana Ćuća. 4.ZP
ZRAKOPLOVNA TEHNIČKA ŠKOLA
RUDOLFA PEREŠINA
Rudolfa Fizira 6
10 410 VELIKA GORICA
ured@ss-zrakoplovna-rperesina-vg.skole.hr
Telefon: 01/6260-523
CloudFax: 38575805650
OIB: 58744487630
MB: 03230813
Žiro-račun:
HR95 2360000-1101260515
PRAKTIČNA NASTAVA:
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |